Haberler

YILDIZLAR SINIFI DEMOKRASİ HAFTASINDA OY KULLANDI

Demokrasi nin getirdiği seçme ve seçilme hakkının çocuklarımız tarafından daha iyi anlaşılabilmesini sağlamak için öğrecilerimiz ile oy kullanma etkinliği yapıldı. bU ETKİNLİKTE ÖĞRENCİLERİMİZE ÜÇ FARKLI SEÇENEK SUNARAK ÖZGÜR İRADELERİ VE TERCİHLERİ İLE SEÇİM YAPMALARI İSTENDİ. SEÇENEKLER ARASINDA FİLM İZLEMEK,KİTAP OKUMAK VE MÜZİK EŞLİĞİNDE DANS ETMEK VARDI. BU AKTİVİTELER İÇİNDE EN ÇOK OYU ALAN AKTİVİTE FİLM İZLEMEK OLDU.DEMOKRASİ'NİN GETİRDİĞİ OY ÇOKLUĞUNA GÖRE SINIFTA ÖĞRETMENİMİZ ÖĞRENCİLERİMİZ İLE FİLM İZLEME ETKİNLİĞİ YAPTI.

Devamı

DENEYLERLE ÖĞRENİYORUZ

Duyusal Etkinlik:Kar Deneyi Kış mevsiminin glmesi havaların soğuması ve kar oluşumu hakkında çocuklarla sohbet edilip bilgi verilir.Çocukların küçük kaslarını kullanarak yaptıkları bu deneyde yapay karla çok eğlendiler.Hava olaylarını gözlemleyerek daha detaylı ve kalıcı bilgilere sahip oldular.

Devamı

ŞİRİNLER VE DOĞA SINIFI EĞLENCELİ PİJAMA PARTİSİ

günlük yaşam öğelerinden birisi ve çok önemli olan uyku,erken yatma ve erken kalkmanın önemini öğrencilerimize eğlenceli bir şekilde aktarabilmek için Doğa sınıfı öğrencileri ve öğretmeni pijama partisi etkniliği düzenlediler.Öğrenciler bu etkinlik ile uyku öncesi hazırlık,uyku için uygun kıyafetler giyilmesi,uykudan uyanınca yapmamız gerekenler gibi konuları eğlenerek öğrendiler.

Devamı

DENİZ YILDIZLARI SINIFININ C VİTAMİNİ PARTİSİ

Havaların soğuması, kış mevsiminin gelmesii ile beraber çıkan mevsim meyvelerinden olan portakal ile yaptığımız c vitamini şenliğinde öğrencilerimiz kendi portakal sularını sıkarak afiyetle içtiler. Kazanımlar: Günlük Yaşam Becerilerinin Gelişimi El-Göz Koordinasyonu Fiziksel Gelişim (Büyük Kas Gelişimi) Portakal suyu, çoğu çocuğun severek içtiği sağlıklı bir içecektir. Bu içeceğin nasıl yapıldığı konusunda az çok bilgileri vardır. Ancak kendilerinin hazırladıkları meyve suyunu içmek, onlar için başlı başına bir başarıdır.      Çocukların kendi kendilerine yetmelerini sağlamak, Montessori Ekolü’nün ana hedefidir. Bu nedenle çocuk, kendi ihtiyacı olan ve yapabileceği her tür eylemi kendi gerçekleştirmelidir. Bu özgüven ve kendine yetme ihtiyaçlarını giderme açısından önemlidir. Kendi işini kendi yapan çocuk, bağımsızlaşır ve özgür bir birey olur. Çocuklar için başlıca hedefimiz de bu olmalıdır.

Devamı

HAYAT PAYLAŞTIKÇA GÜZEL

Paylaşmak, başkalarını düşünmek, işbirliğine açık olmak gibi duygular çocuklarda zamanla gelişiyor. Çocuklara paylaşmanın ellerindekini kaybetmek olmadığını ama her zaman elindekileri herkese vermek olmadığını da anlatmak gerekiyor. Paylaşmanın karşılık bekleyerek yapılmadığını da onlara öğretmek önemli. Elbette paylaşmak, herkesin yararına olduğunda daha anlamlı ancak çocuklar paylaşmayı bir kazanç olarak da görmemeliler. Paylaşmaktan kazandığımız şeyin çoğu zaman mutluluk olduğunu anlayan çocuklar, hayattan daha çok keyif alıyorlar. Paylaşmanın bölüşmek olduğunu öğrenmeleri çocukların başkalarını da düşünen, sosyal farkındalığı yüksek bireyler olmasını sağlıyor. Çocukların sahip olduklarını gönüllü olarak paylaşması onların işbirliğine açık insanlar olmalarına katkıda bulunuyor. Okulumuzda yaptığımız paylaşım günü etkinlikleri ile öğrencilerimizin paylaşmayı seven yardımsever vicdanlı ve sorumluluk sahibi bireyler olmasını hedefliyoruz.

Devamı

ÇOK DEĞERLİ VE EMEKTAR ÖĞRETMENLERİMİZİN ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLADIK

Ülkesinin geleceğini sağlam temeller üzerinde inşa etmek isteyen milletlerin milli şuura sahip nesiller yetiştirmek için büyük bir çaba gösterdiğine şahit oluyoruz. Ailesine, milletine ve bu aziz milletin onurlu bir bireyi olarak kendisine karşı sorumluluk duyan, erdemli bir yaşamı herşeyden üstün tutan genç nesillerin yetişmesinde başrolü oynayan kişiler şüphesiz öğretmenlerimizdir. Öğretmen sadece bilgiyi çocuklarımıza aktaran kişi değildir, Öğretmen aynı zamanda onlara hayatı ve anlamını öğreten mütefekkirdir. Öğretmen öğrencilerini geleceğe hazırlarken onların kişiliklerini ellerinde şekillendiren sanatkardır. Öğretmenler, aynı zamanda ülkesine, milletine ve tüm insanlığa ölümsüz eserler kazandıran mimarlardır. Yetiştirdiği öğrencilerinin hayattaki başarısı bir öğretmen için gurur duyulacak bir eserdir. Öğretmenlerin çalışmaları ve harcadıkları mesai  bugünü, yarını ve aydınlık bir geleceği inşa etmek içindir. Bugünün başarılı devlet insanları, bilimde ve fikir hayatında dünyaya yön veren kişileri dünün başarılı eğitimcilerinin eseridir. Türkiye'nin bugünlere ulaşarak dünyanın ve bölgesinin önemli güçlerinden biri haline gelmesinde çok önemli bir paya sahip olan öğretmenlerimize bir kez daha minnet ve şükranlarımızı ifade ediyor,tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyoruz.  

Devamı

KIZILAY DRAMASI İLE KIZILAYI TANIMAK

BU ETKİNLİKTE  Bir grup doğal afetleri, hastalık kaza v.b canlandırır ve önceden rolleri belli olan Kızılay ekibi yardıma koşar. Oyun oynanırken kostüm ve araç gereç kullanılır.

Devamı

AİLE KATILIM ETKİNLİĞİ TADIM DENEYİMİZ

Kazanım ve Göstergeleri : BG K5           Nesne ya da varlıkları gözlemler. G3           Nesne/varlığın şeklini söyler. K8           Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. G2           Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır. ——————————————————————————————————————— Malzeme :  Farklı tatlarda (acı, tatlı, tuzlu, ekşi) yiyecekler. ——————————————————————————————————————— Uygulama : Sınıfa değişik tatlarda yiyecekler getirilir ve sıra ile çocukların gözleri kapatılarak bu yiyecekler tattırılır. Çocuklara yiyeceklerin tatlarının (tatlı,acı,tuzlu,ekşi) nasıl olduğu sorulur; tatların farklı olduğu deneyimlenir ve en çok hangisini sevdiklerini söylemeleri istenir. Daha sonra çocuklara “Yiyeceklerin hepsi çikolata tadında olsaydı ne olurdu?” diye sorulur ve çocuklardan gelen cevaplar dinlenir. Çocuklara sohbet sırasında “Hangi yiyeceklerin tadının tatlı olmasını isterdiniz?, Neden yiyecekler farklı tatlarda?” gibi sorularla çocukların düşüncelerini ifade etmeleri sağlanır. Daha sonra konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

Devamı

PSİKOLOJİK DANIŞMAN HAKAN BABA TARAFINDAN ÖĞRENCİ VELİLERİMİZE SEMİNER VERİLDİ

Psikolojik Danışman Hakan Baba tarafından okulumuz öğrenci velilerine Dijital Bağımlılık,Sorumlu Bireyler Yetiştirmek,Dijital Çağda Çocuk Eğitimi gibi güncel konularda seminer verildi.

Devamı

NEŞELİ VE EĞLENCELİ SONBAHAR ETKİNLİĞİMİZ

Öğrencilerimiz ile okul bahçemizde sonbahar mevsiminde doğada oluşan değiklikleri gözlemledik,sonbahara özgü kıyafet aksesuar ve kuru yapraklarla tasarladığımız şapkalar ile öğretmenimiz eşliğinde bu eğlenceli anları fotoğrafladık.

Devamı

10 KASIM'DA ATATÜRK'Ü ANDIK

Devamı

ÖĞRENCİLERİMİZ İLE SONBAHAR HATIRASI

Devamı

MİNİK ELLERİMİZLE MUHTEŞEM KURABİYELER YAPTIK

Mutfakta besin hazırlama çalışmaları, çocukların zevk aldığı çalışmalar olup çocukların fen ile ilgili pek çok kavramı öğrenmesini de sağlar. Çocuklar, mutfakta besin hazırlama çalışmalarında karışımdaki her bir maddeyi ölçme, karıştırma, yiyeceklerin yapı, renk değişimlerini inceleme, karışımları koklama ve tatma gibi pek çok şeyi öğrenebilirler. Çocuklar mutfak çalışmalarında yönergeleri takip edebilirler. Sağlıklı ve iyi beslenmenin önemini kavrayabilir ve yeni yiyecekleri  tadabilirler.            Bunun için öğretmen çocuklara mutfakta ölçme, karıştırma ve yoğurma yapabilecekleri fırsatlar sunmalıdır. Öğretmen men mutfak çalışmalarında sürecin önemli olduğunu ürünün önemli olmadığını unutmamalıdır. Öğretmen yiyecek hazırlama deneylerinde çocukların aktif olmalarını sağlamalıdır. Çocukların planlanan aktivite için ölçmesi, karıştırması ve oluşum aşamasında yiyeceklerdeki değişimleri gözlemesi, sonunda ürünü tatması sağlanmalıdır. Öğretmen ürünün oluşumu sürecinde çocuklar ile yiyeceklerdeki yapısal, renk ve tat ile ilgili değişimler hakkında konuşabilir. Örneğin, kek yaparken kekin pişmesi gözlenebilir, değişimleri ara ara incelenebilir. Öğretmen bu amaçla mutfakta basit ölçü kalıpları, kek kalıpları, mikserler, kaşıklar, ölçü kaşıkları, robotlar bulundurabilir.     Okul öncesi dönem çocukları için okul öncesi kurumlarda yapılan mutfak etkinliklerinin önemi aslında çok fazladır. Okul öncesi dönem çocukları daha psiko-motor koordinasyonlarını yeni yeni geliştirmeye başladığı sıralarda çatal , kaşık , bıçak tutmayı ve bunları düzgün bir şekilde kullanmayı öğrenir. Yiyeceklerdeki değişimleri sürekli olarak gözlemleyen çocuklar kendi ihtiyaçlarını da kendileri gidermeye başlarlar. Okul öncesi dönem çocukları mutfak etkinlikleriyle beraber ;    Araçları tanıma ve kullanma   Çeşitli çalışma yöntem ve teknikleri kullanma   Keşifler, icatlar   Mutfak çalışmaları  Daha önce bilmediği tatları tatma  Yemekten hoşlanmadığı besinleri arkadaşları yediği için yeme   Kendi ihtiyaçlarını yeri geldiğinde tek başına karşılama   Besinlerdeki değişikliklerin farkına varma  Tatları öğrenme vb. becerileri kazanırlar.

Devamı

MİNİKLERİMİZLE ZEYTİN KIRMA ETKİNLİĞİMİZ

Havaların soğuması ve yeşil zeytin hasadının başlaması ile bölgemizde zeytin kırma zamanı gelmiştir.Hepimizin evlerinde yaptığı bu kışa hazırlık işini okulda öğrencilerimiz ile beraber gerçekleştirdik. Hem kültürümüzün ve yöremizin bir parçasını öğretmek,hem çocuklarımıza yaparak yaşayarak öğrenme deneyimi sunarak gerçek hayat tecrübeleri edinmelerini sağlamak,hem küçük kas gelişimlerine katkıda bulunmak hem imece geleneğini yaşatıp işbirliği içinde çalışmanın önemini kavramak için ve daha sayacağımız bir çok kazanımı bulunan bu etkinliği okulumuzda öğrencilerimiz ile eğlenerek keyifle gerçekleştirdik.

Devamı

EĞİTİM SÜRECİNDE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINA ÖNEM VERİYORUZ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMININ YARARLARI               Aile Katılımının Çocuklar Açısından Yararları Çocukların okul performansı ve okula ilgileri artar. Çocukların okula devamlılıkları artar. Çocuklar yüksek eğitime ilişkin hedefler geliştirirler. Ebeveyn-çocuk etkileşimi artar. Çocuklar okula karşı daha fazla pozitif tutum geliştirirler. Çocukların okulda aktivitelere katılımı artar.              Anne Baba Açısından Yararları      Anne-Babalar;  Okuldaki eğitimi ve okulu daha iyi anlayabilirler. Çocuklarının eğitim ve gelişimlerine nasıl yardım edebilecekleri konusunda güven kazanırlar. Öğretmenlik mesleğini anlayabilir, okula karşı kendilerini daha fazla rahat hissedebilirler. Okulda kendilerine değer verildiğini ve memnunlukla karşılandıklarını fark ederler. Karar verme sürecine katılan anne babalar okulu daha fazla sahiplenirler ve çocuklarının eğitiminde etkili olduklarını hissederler.             Öğretmen Açısından Yararları Çok yoğun çalışan öğretmenler için anne babanın çocuklarının eğitimine katılımları öğretmene pratik yardım sağlar. Anne babalar öğretmene ilişkin daha pozitif tutum gösterirler. Öğretmen anne babaların ilgi ve yeteneklerinin farkına varır. Öğretmen eğitim ve program zenginleştirmek için toplum kaynaklarının farkına varır. Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı Kitabı (vize yayıncılık)

Devamı