MİNİK ELLERİMİZLE MUHTEŞEM KURABİYELER YAPTIK

Mutfakta besin hazırlama çalışmaları, çocukların zevk aldığı çalışmalar olup çocukların fen ile ilgili pek çok kavramı öğrenmesini de sağlar. Çocuklar, mutfakta besin hazırlama çalışmalarında karışımdaki her bir maddeyi ölçme, karıştırma, yiyeceklerin yapı, renk değişimlerini inceleme, karışımları koklama ve tatma gibi pek çok şeyi öğrenebilirler. Çocuklar mutfak çalışmalarında yönergeleri takip edebilirler. Sağlıklı ve iyi beslenmenin önemini kavrayabilir ve yeni yiyecekleri  tadabilirler.
            Bunun için öğretmen çocuklara mutfakta ölçme, karıştırma ve yoğurma yapabilecekleri fırsatlar sunmalıdır. Öğretmen men mutfak çalışmalarında sürecin önemli olduğunu ürünün önemli olmadığını unutmamalıdır. Öğretmen yiyecek hazırlama deneylerinde çocukların aktif olmalarını sağlamalıdır. Çocukların planlanan aktivite için ölçmesi, karıştırması ve oluşum aşamasında yiyeceklerdeki değişimleri gözlemesi, sonunda ürünü tatması sağlanmalıdır. Öğretmen ürünün oluşumu sürecinde çocuklar ile yiyeceklerdeki yapısal, renk ve tat ile ilgili değişimler hakkında konuşabilir. Örneğin, kek yaparken kekin pişmesi gözlenebilir, değişimleri ara ara incelenebilir. Öğretmen bu amaçla mutfakta basit ölçü kalıpları, kek kalıpları, mikserler, kaşıklar, ölçü kaşıkları, robotlar bulundurabilir.

    Okul öncesi dönem çocukları için okul öncesi kurumlarda yapılan mutfak etkinliklerinin önemi aslında çok fazladır. Okul öncesi dönem çocukları daha psiko-motor koordinasyonlarını yeni yeni geliştirmeye başladığı sıralarda çatal , kaşık , bıçak tutmayı ve bunları düzgün bir şekilde kullanmayı öğrenir. Yiyeceklerdeki değişimleri sürekli olarak gözlemleyen çocuklar kendi ihtiyaçlarını da kendileri gidermeye başlarlar. Okul öncesi dönem çocukları mutfak etkinlikleriyle beraber ;

 

  •  Araçları tanıma ve kullanma 
  •  Çeşitli çalışma yöntem ve teknikleri kullanma 
  •  Keşifler, icatlar 
  •  Mutfak çalışmaları
  •  Daha önce bilmediği tatları tatma
  •  Yemekten hoşlanmadığı besinleri arkadaşları yediği için yeme 
  •  Kendi ihtiyaçlarını yeri geldiğinde tek başına karşılama 
  •  Besinlerdeki değişikliklerin farkına varma
  •  Tatları öğrenme vb. becerileri kazanırlar.


03-11-202303-11-202303-11-202303-11-202303-11-202303-11-202303-11-202303-11-202303-11-202303-11-202303-11-2023



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi