Haberler

ÇOCUKLARIMIZIN ESTETİK ALGILARINI ve HAYAL GÜCÜNÜ GELİŞTİREN SANAT ETKİNLİKLERİMİZ

Sanat Etkinliklerinin Önemi Sanat çalışmaları okulöncesi eğitim kurumlarında çocuğun yaratıcılığını ve hayal gücünü kullanarak eleştirel düşünmesini ve farklı bir bakış açısı geliştirmesini sağlayan, özgüven ve başarma duygusunu bir arada yaşamasına olanak veren estetik duyarlılık kazandıran eğlenceli etkinliklerdir. Sanat çalışmaları sırasında çocuk, yeni arkadaşlıklar kurarak sıra beklemeyi, konuşmayı, dinlemeyi, paylaşmayı, işbirliği yapmayı ve yardımlaşmayı öğrenerek sosyal becerileri gelişmektedir. Çocuk kendisine olan saygısını duyuları ile ifade ederek kendi varlığını kabul ettirmektedir. Kendini kabul eden ve ettiren çocuk, diğer çocukları da kabul eder ve benimser. Dolayısıyla bu istendik davranışların kazandırılmasında en etkili yol sanat eğitimidir. İyi bir sanat eğitimi alan çocuklar, kendilerinin ve diğer çocukların yeteneklerini dürüstçe kabul eden kişiliğe sahiptirler. Çocuklar birlikte oldukları sürece konuşabilecekleri, çalışabilecekleri, bağımsızlıklarını kazanabilecekleri ve bir şeyler üretebilecekleri bir alana gereksinim duymaktadırlar. Bu da ancak onlara sanatsal bir ortamın hazırlanmasıyla olasıdır. Çocuklara yönelik sanat etkinliklerinde yeni araçları deneme, benzer olanları kullanma ve incelemek için uygun ortam hazırlanmalıdır. Onlar, yaptıkları resimler hakkında konuşturularak yüreklendirilmeli, teşvik edilmelidir. Örneğin aynı ortamda, boyaları kullanarak resim yapan dört yaşındaki bir çocuk; yaşıtı olan diğer çocuklar ile aynı duygusal etkileri, coşkuları yaşayabilirler. Birbirlerine karşı becerilerini sergileyebilirler, duygu ve düşünce paylaşımı içinde bulunabilirler.

Devamı

KÜÇÜK KAS BECERİLERİMİZİ GELİŞTİREN ETKİNLİKLERİMİZ

Motor gelişimi insanların hareket edebilme yeteneğidir. Kasların hareketleri koordineli yapabilmesi için zihnin doğru ve zamanında komut vermesi gerekmektedir. Motor sistemi ince ve kaba motor olmak üzere ikiye ayrılır. İnce motor Küçük kas gruplarının hareket kabiliyetidir. Çoğunlukla el ve parmakların oluşturduğu hareketlerdir. Örneğin; kalem tutmak, yazı yazmak, resim yapmak, makas kullanmak, ayakkabı bağlamak, giyinmek gibi. 2 yaşına kadar ince motor gelişimi, kaba motor gelişimine göre daha yavaştır.   Çocukların aylara göre ince motor gelişimleri: 1. Ay: Elleri yumruk haline getirebilir. 2 - 3 Ay: Ellerini açmaya başlar. Nesneleri kavramaya çalışabilir. 4 - 5 Ay: Nesneleri tutabilir. Elleriyle bir yüzeye vurabilir. 6 - 7 Ay: Nesneleri bir elinden diğer eline geçirebilir. Eliyle bir şeye uzanır. 8 - 10 Ay: Kendi elleriyle tutabilecekleri bir bardaktan su içebilir. 11 - 14 Ay: İki parmağıyla nesneleri tutabilir. Eşyaları tutup atabilir. Kalemleri tutup, karalama yapabilir. 15 - 20 Ay: Kaşık kullanabilir. Kitap sayfasını çevirir. Giysilerini çıkarır. 21 – 24 Ay: Yuvarlak çizebilir. Kendi kendine yemek yer. Kapakları kapatabilir. Bardaktan dökmeden su içebilir. Fermuar açıp kapayabilir. Çocuklarınızı saatlerce TV karşısına oturtmayın Günümüzde çocuklar aşırı derecede medya tüketiyor. Bunun bir nedeni ise ailelerin ilgisizliği. Çünkü özellikle çok çocuklu bazı anneler, iş yapmaktan, ev temizlemekten veya  yemek yapmaktan çocuklarıyla ilgilenmeye yeterince fırsat bulamıyor. Örneğin; çocuklar parkta yeteri kadar oynayamıyor. Bunun yerine çocuklar TV karşısında oturuyor. Bu da çocuğun birçok alanda olduğu gibi bedensel gelişimini de olumsuz etkiliyor. Malesef aileler çocuğun gelişmesindeki sorunları geç farkediyor.   Hayat içinden alıştırmalar Bir çocuk elbisesini kendi başına giyebilmeli, düğmelerini ilikleyebilmeli, ayakkabı bağını bağlayabilmeli ve artık kendi başına tuvalete gidebilmelidir. Örneğin; ergoterapilerde çocukların üstünü giyinmesi ve çıkarması, ekmeğine yağ sürmesi gibi günlük hayattan alıştırmalar yapılır. Bunlar basit gibi görünse de çocuğun gelişimi için neredeyse hayati bir önem taşır.   Kirlenecek diye engel olmayın Özellikle kültürel bir takım etkenler de çocuklarda bedensel gelişimi sınırlayabiliyor. Bazı anneler, ''Aman halı kirlenmesin!'', ''Aman üstünü kirletmesin!'' gibi düşüncelerle çocuğunun hareketlerini kısıtlıyor. Ya da bazı anneler zaman kaybetmemek için çocuklarının yapması gereken işleri kendileri üstleniyorlar. Örneğin; çocuğun ekmeğine yağ sürüp, ayakkabılarının bağcıklarını bağlaması gibi. Çocuğunuzu bir birey olarak görmeli ve kendi yapabileceği şeyleri onlara bırakmalısınız. Kabullenmeyen aileler Bedensel gelişimi yaşına uygun olmayan çocukların ergo terapiste götürülmesinde fayda var. Ancak bazı anne ve babalar, ''Benim çocuğum aptal mı?'' düşüncesiyle çocuklarını ergoterapistlere götürmüyor. Veya çocuklarını getiren ailelerin kimisi de ergoterapilerde engelli bir çocuğu görünce ''Benim çocuğum böyle mi?!'' düşüncesine kapılıp, terapiyi yarıda bırakabiliyorlar. Bu çok yanlış bir algıdır. Bizim amacımız çocukları özgürlüklerine kavuşturmak, onların kendi başına işlerini yapabilmelerini sağlamaktır.

Devamı

TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRÜMÜZ SAYIN EBUBEKİR SIDDIK SAVAŞÇI BEYEFENDİLERİN OKULUMUZA ZİYARETİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIMIZ TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRÜMÜZ EBUBEKİR SIDDIK SAVAŞÇI BEY OKULUMUZU ZİYARET EDEREK SINIFLARIMIZI GEZDİ,ETKİNLİK VE AKTİVİTELERİMİZİ İNCELEDİ,ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZLEE SOHBET EDEREK DİLEK VE TEMENNİLERİNİ DİNLEDİ.KENDİSİNE NAZİK ZİYARETİNDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.

Devamı

OKUL DIŞI ATÖLYE ETKİNLİKLERİMİZ

Karıncalar sınıfı sabah grubu ve Yumurcaklar Sınıfı sabah grubu,Güvenevler mahallemizde bulunan çocuk kütüphanesine gezi düzenledi. Kütüphane içerisinde yer alan çeşitli sanatsal atölyelere katılarak hem eğlendiler hem öğrendiler.

Devamı

İSTİKLAL MARŞIMIZ 103 YAŞINDA !

Ülkemizin bağımsızlık sembollerinden biri olan Mehmet Akif Ersoy tarafından kaleme alınan ve Osman Zeki Üngör tarafından bestelenen, milletimizin ve ordumuzun ruhunu derinden etkileyen ve Milli mücadele ruhuyla savaşın kazanılmasını sağlayan marşımızın kabulünün üzerinden 103 yıl geçti.  BU SENE OKULUMUZDA İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ AYRI BİR COŞKUYLA KUTLANDI.İSTİKLAL MARŞINI GÜZEL OKUMA YARIŞMASINDA OKULUMUZA İKİNCİLİK GETİREN ÖĞRENCİMİZ ZEYNEP GÜMÜŞÜN O MUHTEŞEM YORUMU İLE TÖRENİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK.OKUL MÜDÜRÜMÜZ MESUT KARAHAN ÖĞRENCİMİZİ ve GÖKKUŞAĞI SINIFI ÖĞRETMENİMİZİ TEBRİK EDEREK BAŞARILARININ DEVAMINI DİLEDİ.

Devamı

OKULUMUZDA OKUL DIŞI SOSYAL ETKİNLİKLERE ve GEZİLERE ÖNEM VERİYORUZ

Gaziantep Anaokulu olarak çocuklarımızn okul öncesi dönemde sosyalleşmesinin gerekliliğini ve önemini bilerek sosyal etkinliklere ağırlık veriyoruz. Havaların ısındığı bu dönemde de çocuklarımızı okul dışı gezilere götürerek onları hem eğlendiriyor hem sosyalleştiriyoruz. Tüm okul gittiğimiz çocuk filmi sinema etkinliğimizden kareler.

Devamı

ÖĞRENCİLERİMİZİN BEDENSEL GELİŞİMİNE KATKIDA BULUNAN ÖNCE EĞLEN SONRA ÖĞREN PROJESİ

Şehitkamil Belediyesi tarafından yürütlen Önce Eğlen Sonra Öğren projesine okulumuzdaki sınıflarla katılmaya devam ediyoruz.  geleneksel çocuk oyunları, branşa özgü eğitimler, beceri koordinasyon parkurları ve yetenek taramalarını içeren bu etkinlikte İp atlama, birdirbir, dokun kurtar, elim sende, ebelemece, yağ satarım bal satarım, kör ebe, simit gibi geçmişten bugüne kadar keyifle oynanan oyunlarla eğlenceli zamanlar geçiren öğrenciler, içerikleri yaş gruplarına özgü hazırlanan sportif beceri koordinasyon parkurlarında, yeteneklerini keşfetme imkanı yakalıyorlar. Öğrencilerimizin spora,bedensel aktivitelere ve sağlıklı yaşama dair tutumlarını geliştiren bu etkinlik ve etkinlik sonunda verilen hediyeler için belediyemize teşekkür ediyoruz.

Devamı

BİLİM MERKEZİ GEZİMİZ

Yıldızlar ve Kar Taneleri sınıfları olarak Müzeyyen Erkul Bilim ve Sanat Merkezinde uzayda yaşam, uzayda astronotların nasıl yemek yediği, dünyadaki yaşama uyum sağlayabilmeleri için günde 2 saat spor yapmaları gerektiği hakkında konuştuk bu konu ile ilgili simülasyon alanına gidip astronotların çektiği videoyu izledik. Sonra yıldızları, gezegenleri inceledik. İnsan iskelet sistemi hakkında İskelet maketi ile uygulamalı olarak inceleme yaptık.  Uçak simülasyonu sayesinde kollarla çocuklar uçağı hareket ettirdi. Öğrencilerimiz oldukça dikkatlerini çeken bu etkinlikte hem eğlendiler hem öğrendiler.

Devamı

ARILAR SINIFI DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ MART AYI ETKİNLİĞİ SÖYLE ÇİZ ETKİNLİĞİ

Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında Mart ayı söyle -çiz uygulamasında öğrencilerle Sümüklü Böcek Evini Arıyor adlı kitap okunup incelendi hikaye esnasında 5N1K sorularınin sorulmasına bilinmeyen sözcüklerin yazilmasina dikkat edildi. Hikaye etkinliğinin ardından bilinmeyen sözcükler öğretmen tarafından çocuklara sözlü olarak anlatılarak söyle-çiz etkinliğine geçiş yapıldı...sonra yaratıcılıklarını kullanarak anlatılan sözcüğü verilen kağıtlara resmetmeleri istendi...en son bilinmeyen kelimelerin çiziminin bitmesi ile beraber kelimelerin gerçek resimleri verildi ve kendi resmettikleri ile gerçekteki resim arasındaki benzerlik ve farklılıklar üzerine konuşuldu.

Devamı

SANAT ETKİNLİKLERİ İLE ÇOCUKLARIMIZIN GÖRSEL ALGILARINI GELİŞTİRİP ESTETİK DUYGULARINI BESLİYORUZ

Şirinler sınıfı aile katılım çalışması olarak Ebru Sanatı etkinliği yaptı.Ebru Sanatı ile uğraşan velimizi okula davet ederek onlarla beraber Ebru sanatı nedir,nasıl yapılır,hangi malzemeler kullanılır,önce anlatılarak sonra birebir her öğrencimiz kendi ebru çalışmasını yaptı. Öğrencilerimiz bu etkinliğe oldukça ilgi gösterdiler ve çok keyif aldılar.

Devamı

AİLE KATILIM ÇALIŞMALARI İLE FARKLI MESLEK GRUPLARINDAN VELİLERİMİZİ SINIFLARIMIZDA AĞIRLIYORUZ

İnci Tanesi Sınıfı sabah grubumuzda doktor olan velimizi okula davet ederek meslek tanıtımı günü yaptık.Velimiz öğrencilere doktorluk mesleğini yaş düzeylerine göre anlattı.Doktor velimiz doktor kimdir,nasıl muayene eder,nasıl ilaç yazar,hastalarını nasıl tedavi eder uygulamalı bir şekildre anlattı.Daha sonra onlarla büyüdüklerinde hangi mesleği yapmak istediklerine dair sohbet etti.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ İÇİN OKULUMUZDA OLUŞTURDUĞUMUZ PANO

Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında okulumuzda hazırladığımız panoyu eylem planlarındaki etkinliklere göre güncelliyoruz.

Devamı

BİTKİ DİKME YETİŞTİRME ETKİNLİKLERİ İLE ÖĞRENCİLERİMİZİ DOĞAYLA BULUŞTURUYORUZ

Bitki Yetiştirmenin Çocuğa Faydaları Sınıfta ve bahçede bitki yetiştirme çocukların doğa ile ilgili bilgilerini geliştirmeye yardım etmektedir. Çocuklar toprağı tanımakta ve türlerini öğrenmektedirler. Bitki yetiştirme çalışmaları ile çocuklar, kurallarına uygun ve güvenli bir şekilde araç kullanmayı, arkadaşlarıyla işbirliği yapmayı, araçları ve alanı paylaşmayı, grupla beraber çalışmayı, sorumluluğunu yerine getirmeyi, bitkilerin de büyümesi için insanlar gibi suya ve beslenmeye ihtiyacı olduğunu, güneş ve ışığın bitkilerin gelişimini nasıl etkilediğini öğrenmektedirler. Bunları tartışarak da gözlem yapma alışkanlıkları gelişmektedir. Okulumuz Minik Eller sınıfı sabah grubu okul bahçemizde doğan dikim etkinliği gerçekleştirdi.Süreç içerisinde dikilen soğanların takibi yapılarak gelişimleri izlenecektir.

Devamı

YILDIZLAR SINIFININ DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA KÜLTÜREL ÖĞELERİN TANITILMASI SUNUM ETKİNLİĞİ

Okulumuz Yıldızlar Sınıfı öğrencileri Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında kültürel öğelerin tanıtımı için sunum hazırladılar. Her öğrenci farklı bir kültür öğesinin tanıtımını görsel ve işitsel materyaller kullanarak arkadaşlarına sundu.

Devamı

BUGÜNÜN KÜÇÜKLERİ YARININ BÜYÜKLERİ

ŞİRİNLER SINIFI BÜYÜYÜNCE NE OLACAĞIM İSİMLİ MESLEKLER DRAMASI

Devamı