Haberler

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANIMIZ SAYIN FATMA ŞAHİN TARAFINDAN DERECEYE GİREN ÖĞRENCİMİZ ZEYNEP GÜMÜŞ'E ÖDÜL VERİLDİ

İstklal Marşı güzel okuma yarışmasında dereceye girerek 2.olan öğrencimiz Zeynep GÜMÜŞ'e Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Fatma ŞAHİN tarafından ödül takdim edildi.

Devamı

YAŞLILAR HAFTASI KUTLU OLSUN

Yaşlıların yaşamları boyunca toplumumuza yaptığı katkıların değerini ve önemini vurgulamak için ülkemizde her yıl 18-24 Mart arası Yaşlılara Saygı Haftası olarak kutlanır. Olgunlukları, zengin deneyimleri, geniş bakış açıları ve anlayışlı yaklaşımlarıyla yaşlılar toplumumuzun kıdemli üyeleridir. Olgunlukları, zengin deneyimleri, geniş bakış açıları ve anlayışlı yaklaşımlarıyla yaşlılar toplumumuzun kıdemli üyeleridir. Ömürlerinin büyük bölümünü bizlere, topluma ve ülkeye hizmet ederek geçirmişlerdir. Ama yaşamlarının bu döneminde hem fiziksel olarak ve sağlık açısından hem de duygusal olarak biraz daha zayıf ve kırılgandırlar. Bizleri bugünlere ve geleceğe hazırlayan yaşlılarımız için yaşamı kolaylaştırmak ve yaşama sevinçlerini canlı tutarak sağlıklı, huzurlu ve kimseye muhtaç olmadan yaşamalarını sağlamak hepimizin sorumluluğudur. Ancak bu sorumluluğu yerine getirirken onlara arkadaşlarınıza davrandığınızdan biraz daha sabırlı, nazik ve hoşgörülü olmalısınız. Çünkü size çok kolay gelen birtakım işler, onlar için yapması zor olabilir. Kulakları iyi duymayabilir, gözleri iyi görmeyebilir, bazı şeyleri unutabilirler, özellikle teknolojiyle ilgili şeyleri kolay anlayamayabilirler, çabuk yorulabilirler, yavaş olabilirler. Bu hafta boyunca ailenizdeki, apartmanınızdaki, mahallenizdeki yaşlılarla ilgilenin. Yaşlılar için en büyük armağan onlarla biraz zaman geçirmenizdir. Onlarla yürüyüş yapabilir, birlikte yemek yiyebilir ya da bir şeyler dinleyebilir, izleyebilirsiniz. Onlara kitap okuyabilir, sohbet edip yaşamınızdaki bir şeyleri paylaşabilirsiniz. Bazı konularda düşüncelerini ve önerilerini alabilirsiniz. Bu davranışlarınızı yalnızca bu hafta değil bütün bir yıl belli zamanlarda yineleyebilir, devam ettirebilirsiniz. Yaşlıları mutlu etmek kolaydır… Onlara minnet borcumuz olduğunu unutmayın!

Devamı

DÜNYA TİYATROLAR GÜNÜ DOLAYISIYLA OKULUMUZDA BAY MİKROP İSİMLİ TİYATRO OYUNU SERGİLENDİ

Bay Mikrop Tiyatro Oyunu Yaş: 3+Süre: 45 dakika Bay mikrop yerlere çöp atan arkadaşları ile geçinemeyen birisi iken doktorla karşılaşması sonucu tüm kötü alışkanlıklarını bırakan ve bay temiz olma yolunda ilerleyen eğitici ve öğretici çocuk oyunu.Konu : Temizlik

Devamı

DÜNYA TİYATROLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN

Dünya Tiyatrolar Günü okulumuzda kutlandı. Doğa sınıfı hazırladığı Hacivat Karagöz konsepti ile hem günün önemine atıfta bulundu,hem de kültür öğelerimizden biri olan Hacivat ve Karagöz oyununu çocuklara tanıtıp canlandırmalarını sağladı.

Devamı

RAMAZAN YARDIMLAŞMA ve DAYANIŞMA AYIDIR

İyilik,güzellik ve yardımlaşma ayı olan Ramazan ayında okulumuz Karıncalar sınıfı  öğle grubu sınıf olarak Ramazan kolilerini ihtiyaç sahiplerine tslim etmek üzere hazırladı.

Devamı

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNDEN OKULUMUZDA SIFIR ATIK ve ÇEVRE BİLİNCİ EĞİTİMİ

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından öğrencilerimize Sıfır Atık ve Çevre Duyarlılığı ve Bilinci Eğitimi verildi. Doğamızı çevremizi nasıl koruruz,neler yapmalı neler yapmamalıyız,çevremize zarar veren şeyler nelerdir,sıfır atık nedir neden önemlidir,geri dönüşüm neden önemlidir gibi konularda öğrencilerimizi resimli kartlar gösterilerek beyin fırtınası yapıldı. Daha sonra Belediyemiz tarafından hazırlanan Toprak ve Su isimli mini animasyon filmi öğrencilerimize izletilerek etkinlik sonunda öğrencilerimize tohum kalemler hediye edildi. Bu duyarlı etkinlik için belediyemize teşekkür ederiz.

Devamı

ÇANAKKALE ZAFERİMİZ 109 YAŞINDA !

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda? Şüheda fışkıracak, toprağı sıksan şüheda. Şehitlerimizi saygı ve minnetle anıyoruz. Çanakkale Deniz Zaferi Birinci Dünya Savaşı içinde ayrı bir özelliği olan, tarihin akışını değiştiren, bağımsızlığı uğruna canını vermekten çekinmeyen Türk milletinin kahramanlık destanıdır. Çanakkale Zaferiniz kutlu olsun aziz şehitlerimizi minnetle anıyoruz.

Devamı

OKULUMUZDA AKIL ve ZEKA OYUNLARI ATÖLYEMİZDE ÇOCUKLARIMIZIN BİLİŞSEL BECERİLERİNİ GELİŞTİRİYORUZ

akıl ve zeka oyunlarının çocuklar için pek çok faydası bulunmaktadır. Problem çözme becerilerini geliştirir. Dikkat dağınıklığını önler ve konsantrasyonu artırır. Yaratıcılığı geliştirir. Hızlı düşünme becerisi kazandırır. Akıl yürütme becerisini geliştirir. Ekip çalışmalarına yatkınlığı artırır. Olaylar arasında sebep-sonuç ilişkisini doğru kurmaya yardımcı olur. Motivasyon ve özgüven kazandırır. Araştırmacı yönü geliştirir. Disiplin ve çalışma duygusu aşılar. Yeteneklerin ortaya çıkmasına olanak sağlar.

Devamı

ÇOCUKLARIMIZIN ESTETİK ALGILARINI ve HAYAL GÜCÜNÜ GELİŞTİREN SANAT ETKİNLİKLERİMİZ

Sanat Etkinliklerinin Önemi Sanat çalışmaları okulöncesi eğitim kurumlarında çocuğun yaratıcılığını ve hayal gücünü kullanarak eleştirel düşünmesini ve farklı bir bakış açısı geliştirmesini sağlayan, özgüven ve başarma duygusunu bir arada yaşamasına olanak veren estetik duyarlılık kazandıran eğlenceli etkinliklerdir. Sanat çalışmaları sırasında çocuk, yeni arkadaşlıklar kurarak sıra beklemeyi, konuşmayı, dinlemeyi, paylaşmayı, işbirliği yapmayı ve yardımlaşmayı öğrenerek sosyal becerileri gelişmektedir. Çocuk kendisine olan saygısını duyuları ile ifade ederek kendi varlığını kabul ettirmektedir. Kendini kabul eden ve ettiren çocuk, diğer çocukları da kabul eder ve benimser. Dolayısıyla bu istendik davranışların kazandırılmasında en etkili yol sanat eğitimidir. İyi bir sanat eğitimi alan çocuklar, kendilerinin ve diğer çocukların yeteneklerini dürüstçe kabul eden kişiliğe sahiptirler. Çocuklar birlikte oldukları sürece konuşabilecekleri, çalışabilecekleri, bağımsızlıklarını kazanabilecekleri ve bir şeyler üretebilecekleri bir alana gereksinim duymaktadırlar. Bu da ancak onlara sanatsal bir ortamın hazırlanmasıyla olasıdır. Çocuklara yönelik sanat etkinliklerinde yeni araçları deneme, benzer olanları kullanma ve incelemek için uygun ortam hazırlanmalıdır. Onlar, yaptıkları resimler hakkında konuşturularak yüreklendirilmeli, teşvik edilmelidir. Örneğin aynı ortamda, boyaları kullanarak resim yapan dört yaşındaki bir çocuk; yaşıtı olan diğer çocuklar ile aynı duygusal etkileri, coşkuları yaşayabilirler. Birbirlerine karşı becerilerini sergileyebilirler, duygu ve düşünce paylaşımı içinde bulunabilirler.

Devamı

KÜÇÜK KAS BECERİLERİMİZİ GELİŞTİREN ETKİNLİKLERİMİZ

Motor gelişimi insanların hareket edebilme yeteneğidir. Kasların hareketleri koordineli yapabilmesi için zihnin doğru ve zamanında komut vermesi gerekmektedir. Motor sistemi ince ve kaba motor olmak üzere ikiye ayrılır. İnce motor Küçük kas gruplarının hareket kabiliyetidir. Çoğunlukla el ve parmakların oluşturduğu hareketlerdir. Örneğin; kalem tutmak, yazı yazmak, resim yapmak, makas kullanmak, ayakkabı bağlamak, giyinmek gibi. 2 yaşına kadar ince motor gelişimi, kaba motor gelişimine göre daha yavaştır.   Çocukların aylara göre ince motor gelişimleri: 1. Ay: Elleri yumruk haline getirebilir. 2 - 3 Ay: Ellerini açmaya başlar. Nesneleri kavramaya çalışabilir. 4 - 5 Ay: Nesneleri tutabilir. Elleriyle bir yüzeye vurabilir. 6 - 7 Ay: Nesneleri bir elinden diğer eline geçirebilir. Eliyle bir şeye uzanır. 8 - 10 Ay: Kendi elleriyle tutabilecekleri bir bardaktan su içebilir. 11 - 14 Ay: İki parmağıyla nesneleri tutabilir. Eşyaları tutup atabilir. Kalemleri tutup, karalama yapabilir. 15 - 20 Ay: Kaşık kullanabilir. Kitap sayfasını çevirir. Giysilerini çıkarır. 21 – 24 Ay: Yuvarlak çizebilir. Kendi kendine yemek yer. Kapakları kapatabilir. Bardaktan dökmeden su içebilir. Fermuar açıp kapayabilir. Çocuklarınızı saatlerce TV karşısına oturtmayın Günümüzde çocuklar aşırı derecede medya tüketiyor. Bunun bir nedeni ise ailelerin ilgisizliği. Çünkü özellikle çok çocuklu bazı anneler, iş yapmaktan, ev temizlemekten veya  yemek yapmaktan çocuklarıyla ilgilenmeye yeterince fırsat bulamıyor. Örneğin; çocuklar parkta yeteri kadar oynayamıyor. Bunun yerine çocuklar TV karşısında oturuyor. Bu da çocuğun birçok alanda olduğu gibi bedensel gelişimini de olumsuz etkiliyor. Malesef aileler çocuğun gelişmesindeki sorunları geç farkediyor.   Hayat içinden alıştırmalar Bir çocuk elbisesini kendi başına giyebilmeli, düğmelerini ilikleyebilmeli, ayakkabı bağını bağlayabilmeli ve artık kendi başına tuvalete gidebilmelidir. Örneğin; ergoterapilerde çocukların üstünü giyinmesi ve çıkarması, ekmeğine yağ sürmesi gibi günlük hayattan alıştırmalar yapılır. Bunlar basit gibi görünse de çocuğun gelişimi için neredeyse hayati bir önem taşır.   Kirlenecek diye engel olmayın Özellikle kültürel bir takım etkenler de çocuklarda bedensel gelişimi sınırlayabiliyor. Bazı anneler, ''Aman halı kirlenmesin!'', ''Aman üstünü kirletmesin!'' gibi düşüncelerle çocuğunun hareketlerini kısıtlıyor. Ya da bazı anneler zaman kaybetmemek için çocuklarının yapması gereken işleri kendileri üstleniyorlar. Örneğin; çocuğun ekmeğine yağ sürüp, ayakkabılarının bağcıklarını bağlaması gibi. Çocuğunuzu bir birey olarak görmeli ve kendi yapabileceği şeyleri onlara bırakmalısınız. Kabullenmeyen aileler Bedensel gelişimi yaşına uygun olmayan çocukların ergo terapiste götürülmesinde fayda var. Ancak bazı anne ve babalar, ''Benim çocuğum aptal mı?'' düşüncesiyle çocuklarını ergoterapistlere götürmüyor. Veya çocuklarını getiren ailelerin kimisi de ergoterapilerde engelli bir çocuğu görünce ''Benim çocuğum böyle mi?!'' düşüncesine kapılıp, terapiyi yarıda bırakabiliyorlar. Bu çok yanlış bir algıdır. Bizim amacımız çocukları özgürlüklerine kavuşturmak, onların kendi başına işlerini yapabilmelerini sağlamaktır.

Devamı

TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRÜMÜZ SAYIN EBUBEKİR SIDDIK SAVAŞÇI BEYEFENDİLERİN OKULUMUZA ZİYARETİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIMIZ TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRÜMÜZ EBUBEKİR SIDDIK SAVAŞÇI BEY OKULUMUZU ZİYARET EDEREK SINIFLARIMIZI GEZDİ,ETKİNLİK VE AKTİVİTELERİMİZİ İNCELEDİ,ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZLEE SOHBET EDEREK DİLEK VE TEMENNİLERİNİ DİNLEDİ.KENDİSİNE NAZİK ZİYARETİNDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.

Devamı

OKUL DIŞI ATÖLYE ETKİNLİKLERİMİZ

Karıncalar sınıfı sabah grubu ve Yumurcaklar Sınıfı sabah grubu,Güvenevler mahallemizde bulunan çocuk kütüphanesine gezi düzenledi. Kütüphane içerisinde yer alan çeşitli sanatsal atölyelere katılarak hem eğlendiler hem öğrendiler.

Devamı

İSTİKLAL MARŞIMIZ 103 YAŞINDA !

Ülkemizin bağımsızlık sembollerinden biri olan Mehmet Akif Ersoy tarafından kaleme alınan ve Osman Zeki Üngör tarafından bestelenen, milletimizin ve ordumuzun ruhunu derinden etkileyen ve Milli mücadele ruhuyla savaşın kazanılmasını sağlayan marşımızın kabulünün üzerinden 103 yıl geçti.  BU SENE OKULUMUZDA İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ AYRI BİR COŞKUYLA KUTLANDI.İSTİKLAL MARŞINI GÜZEL OKUMA YARIŞMASINDA OKULUMUZA İKİNCİLİK GETİREN ÖĞRENCİMİZ ZEYNEP GÜMÜŞÜN O MUHTEŞEM YORUMU İLE TÖRENİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK.OKUL MÜDÜRÜMÜZ MESUT KARAHAN ÖĞRENCİMİZİ ve GÖKKUŞAĞI SINIFI ÖĞRETMENİMİZİ TEBRİK EDEREK BAŞARILARININ DEVAMINI DİLEDİ.

Devamı

OKULUMUZDA OKUL DIŞI SOSYAL ETKİNLİKLERE ve GEZİLERE ÖNEM VERİYORUZ

Gaziantep Anaokulu olarak çocuklarımızn okul öncesi dönemde sosyalleşmesinin gerekliliğini ve önemini bilerek sosyal etkinliklere ağırlık veriyoruz. Havaların ısındığı bu dönemde de çocuklarımızı okul dışı gezilere götürerek onları hem eğlendiriyor hem sosyalleştiriyoruz. Tüm okul gittiğimiz çocuk filmi sinema etkinliğimizden kareler.

Devamı